Dag 9. Castro - Borgagne

12 april 2017 - Melendugno, Italië

51 km. Veel tegenwind. Vandaag de kust verder gevolgd. Heuvel op heuvel af met weer een blauwe zee aan onze rechterkant. Met schuimkoppen vandaag. We vechten de hele dag tegen een sterke onophoudelijke tegenwind. Het begon zo mooi vanmorgen toen we de zon zagen opkomen boven de bergen van Albanië, 60 km verderop aan de andere kant van de zee. Na het ontbijt de trapper gerepareerd, met het gereedschap van Amedéo. Onderweg zijn we nog twee fietsers tegengekomen. Het blijft een zeldzaamheid.
De hoogteverschillen zijn enorm.
We willen de vuurtoren zien op de kaap van Otranto en wandelen met een gierende wind om de oren naar beneden om hem van bovenaf te zien staan. Selfie.
De airbnb is moeilijk te vinden. We rijden zeker 8 km om. De herkenningspunten op de beschrijving komen we maar niet tegen. De dorpsapotheker wijst ons de weg.
We slapen in een voormalige boerderijwoning, een Masseria, in de “Suite botte, for a romantic break with the characteristic barrel ceiling". Er staat een tafeltje met produkten uit de omgeving ter verwelkoming voor ons klaar...

1. Renate:
    12 april 2017
    Helmpje af! (In plaats van petje)
  2. Marina Roes:
    Wat is het daar mooi! Jullie hebben al flink wat afgefietst. Bravo! Xx
  3. Franka:
    12 april 2017
    Het heeft even geduurd maar nu ben ik er aan toe gekomen om jullie reisverslag te lezen.
    En wat ben ik aan het genieten of ik er bijna zelf bij ben. Wat een belevenis. Ik wacht nu alweer met smart op het volgende verslag. Groetjes en liefs Franka.
  4. Gerard Beemster:
    12 april 2017
    Jullie zijn bikkels hoor...geweldig..en wat een uitzichten en mooie dorpjes...
  5. Jayne:
    13 april 2017
    Zoooo mooi! Heb je je schetsboek bij? 400 km al. I'm soooo impressed! Off to England today...... Don't expect blue skies but you never know! xx
  6. P Meier:
    13 april 2017
    Er mag wel een ontvangst comitee klaar staan aan de luchthaven om jullie een gouden plak uit te reiken.
    Paulien