11 maart. Alicante 48km

11 maart 2019 - Alicante, Spanje

De dag begint nogal bewolkt. We staan op het punt om zonder bagage te vertrekken naar Alicante, ge-en verwend als we inmiddels zijn aan een strakke blauwe lucht. Ik loop terug het hotel binnen om te vragen of het niet gaat regenen. De receptioniste moet lachen. Lluvia en Murcia? Imposible!

Het wordt een wirwar van snelwegen waar we tussendoor laveren. Steeds verder naar beneden tot aan de Middellandse zee.

In de haven in Alicante vragen we een Engelsman met een roestige vouwfiets om een foto van ons te maken. Wij, de fietsen en de palmbomen. Het lukt!

We raken aan de praat. Hij woont in de haven op een boot met airco en komt nooit de haven uit. “Sailing on the Med is quite boring. You can go left or right, that's it.”  Zijn ogen beginnen te glanzen als hij vertelt over de getijden en stromingen aan de Engelse zuidkust.

Even zeilers onder elkaar.

Het Volvo Ocean museum is dicht op maandag en dat is wel het belangrijkste wat we hadden willen zien hier. Er zijn veel toeristen. Na een picknick besluiten we via een omweg terug te fietsen naar ons hotel.

Nog één keertje op de kleine onverharde weggetjes tussen citroen- en sinaasappel boomgaarden..

We ruiken de stal weer. Morgen vliegen. En echt slecht weer in het noorden vernemen we.

Het is buitengewoon fijn om jullie via onze verhalen mee te voeren op onze fietsreis door het prachtige Murcia. Jullie reacties zijn hartverwarmend en geven ons echt veel energie. Ook hiervan kunnen we nog lang nagenieten.

We hebben ons weliswaar schaamteloos in de belangstelling gezet, maar vinden het fijn om ook dit geluid te laten horen, naast dat van die rollercoaster waar we de afgelopen tijd in terecht zijn gekomen.

Deze reis, jullie mee(be)leven en alle aanmoedigingen, dat is 100% een cadeautje. Dánk jullie wel hiervoor!

Salút!

Tjitske en Bernard

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    11 maart 2019
    Dik verdiend. Jullie zijn kanjers.
  2. Renate:
    11 maart 2019
    Prachtige reis! Leuk om met jullie mee te kunnen le(z/v)en :)
    Jullie doen het toch maar allemaal, wat een keien!

Ps. Doe je dikke trui maar aan in het vliegtuig... het is kouuud hier!
  3. René Asselbergs:
    11 maart 2019
    Indrukwekkende prestatie ! (ik kneep hem wel steeds of de accu jullie niet in de steek zou laten....)
    Tot woensdag !
    René
  4. Willy:
    11 maart 2019
    Genoten van jullie verhalen. Wat een moed en doorzettingsvermogen. Petje af.
    Goede vlucht.
    het is hier beestenweer,koud,storm en veel regen.
  5. Miranda:
    11 maart 2019
    Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen, tot gauw, liefs Miranda
  6. Vincent en Petra:
    Hallo Tjitske en Bernard,
    Hier een groet van de Nederlanders die jullie zijn tegengekomen onderweg, Petra en Vincent. Leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    We wensen jullie een goede terugreis en sterkte met de behandelingen en wie weet tot ziens.
  7. Fer:
    11 maart 2019
    Goed gedaan en petje af , goed te horen dat er buiten de kust ook nog een Spanje bestaat.
    Nu nog de accu's mee en de banden leeg laten lopen en je bent weer thuis .
    Krijg de indruk dat jullie nog wel wat langer rond hadden kunnen fietsen.
  8. Karien:
    11 maart 2019
    Mooie reis en een mooie afsluiter! Goede reis terug alvast xx
  9. Christel:
    11 maart 2019
    Hoi, even een inhaalslag van jullie reisverhalen lezen...geweldig wat jullie in een paar dagen doen en beleven! Ik vind de fotoos van de palmbomen best leuk maar...de selfies top! Een hele goede terugreis!
  10. Ellis:
    11 maart 2019
    Heb enorm genoten van jullie reisverhalen en zo ook een stukje Spanje leren kennen. Tot binnenkort!
  11. Valentijn:
    12 maart 2019
    Zo T&B wat een prachtige avontuurlijke reis hebben jullie gemaakt op de B'twins! Wel verdiend fietsavontuur. Prachtig verslag en dito foto's. Het is best een hele tocht geweest met letterlijke en figuurlijke hobbels! Maar ondanks griep, losse trapas, toch een lekke band en sans papieren kaarten toch maar mooi gedaan! Goede reis terug en ik kijk ernaar uit jullie weer te zien!
  12. Jayne Edwards:
    12 maart 2019
    I have loved reading your blog and sharing in the ups and downs of your amazing trip. You are an inspiration to us all! I wish you safe landings and look forward to seeing you both soon. 🏁😘
  13. Mieke:
    12 maart 2019
    Wat een prachtige verhalen en foto’s bij deze fietsreis!
    Jullie genoten, ik genoot mee, dank voor het delen, goeie thuiskomst. Stoer en trots zijn de sleutelwoorden! Tot ziens!
  14. Piet verschueren:
    12 maart 2019
    knap gedaan en goed thuis
  15. P Meier:
    12 maart 2019
    met een perfecte voorbereiding,en goed improvisatie vermogen hebben jullie het toch maar gered.
    Jullie mogen trots zijn.
  16. Gerard Beemster:
    12 maart 2019
    wat fijn om zo jullie avontuur mee te beleven! Mooie afsluiting Allicante en een goede reis terug! liefs bep
  17. Lineke:
    12 maart 2019
    Ik heb ook genoten van de reis. En van jullie verhalen. Goede vlucht en welkom thuis weer.
  18. Lieve VdL:
    12 maart 2019
    Wat een leuke reis hadden jullie. Nu waarschijnlijk thuis in dit gure weer.
    Hou nog lang de zonnige herinneringen. Lieve
  19. Chris:
    13 maart 2019
    Bedankt dat we mee hebben mogen genieten van jullie prachtige tocht. Dat geeft een mens zin in bewegen, liefst onder de blauwe Spaanse hemel. Tot een dezer
  20. Martha Nolan:
    13 maart 2019
    So exciting to see you back on your bikes. So inspirational. I hope you have a fabulous trip. We are all traveling with you through your stories and pictures. Much love Martha