9 maart Cartagena - Pilar de Horadada 52km

9 maart 2019 - Pilar de la Horadada, Spanje

Gisteren nog een wasje gedraaid in de wasserette tegenover het hotel, dus vandaag met fris ruikende truitjes op weg!

Eerst wat ‘sightseeing’ in Cartagena, naar de haven en ontbijt op een terrasje met zicht op de bootjes en onder palmbomen.

Daarna op weg met een route die van wikiloc geplukt is. De fietser die het uitgestippeld heeft kent de omgeving blijkbaar goed, want via kleine doorsluipweggetjes worden we snel uit de drukte geleid. We fietsen langs krakkemikkige boerderijtjes waarbij we twijfelen of er mensen wonen. Het onkruid staat meters hoog...Al zien we niemand, vaak staat er toch n autootje, hangt de was te drogen en staat er n kinderwagen naast de deur. Gelukkig geen last van lekkage want het regent hier nooit, lijkt het. Het is dus niet allemaal mooiigheid. Ondanks of dankzij het prijsniveau is er veel armoede.

Het pad is weer van die ‘zahorra compactada’ en ziet er uit als beton. Het  is opgebouwd uit verschillende lagen. Onder grof en steeds fijner naar boven. Eens de toplaag weggespoeld is, blijft er een hobbelig keienpad over waar we nu af en toe over moeten.

Het weer is prachtig en we hebben in 3 dagen nog maar zo'n 150 km te doen, dus het kan rustig aan.

We fietsen langs enorme akkers met krulsla, artisjokken, broccoli en andere koolsoorten en aardappeltjes. Overal drukleidingen om de planten nat te houden anders groeit er waarschijnlijk niks.

Veel handwerkmannen op het veld. Ze zijn opvallend opgewekt en roepen ‘buenas’ als we voorbij fietsen.

Onderweg nog maar eens een koffie in het zonnetje. Daar struikelt T. op het terras, ze wil de bordjes naar binnen brengen, maar alles keilt met een wijde boog in scherven op de grond.. Knie geschaafd, niet heel erg maar iedereen komt te hulp. Een blok ijs, waterstofperoxide, isobetadine, drukverband. Alsof er een oorlogsslachtoffer behandeld wordt. Er komen 2 dokters bij. Echt n beetje overdreven vinden we allebei, maar heel goed bedoeld daar niet van. T. kan niet anders dan deze verplichte theaterscene ondergaan.

Onze zonnige route leidt verder naar de kust en het strand, waar de lol er voor ons snel vanaf is: hier is opgeklopte drukte en verveling troef. We zijn niet ver van Benidorm...

We fietsen het binnenland weer in waar we snel een hotel vinden. Meestal vinden we iedere dag in minder dan 5 minuten een overnachting voor 40-50€.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jayne Edwards:
    10 maart 2019
    Ouch! 😡 Hope T's knee doesn't create problems for what should be a more leisurely couple of days. Enjoy! 😎🚵☕🍷🌸🌴🏁
  2. Ellis:
    10 maart 2019
    Het is weer heerlijk om jullie zonnige verhalen te lezen terwijl we hier in een depressie zitten (wat betreft het weer). Geniet nog even extra van de laatste dagen!
  3. P Meier:
    10 maart 2019
    geniet van de geestig geschreven verhalen.
  4. P Meier:
    Blijkbaar is de gezondheidszorg in Spanje op hoog niveau. Groetjes Oma en Bram
  5. Ineke:
    10 maart 2019
    Prachtig avontuur zo op de fiets. Het is duidelijk dat julie in je element bent.
  6. Fer:
    10 maart 2019
    Hallo jullie twee, geniet van de verslaggeving en bewonder jullie doorzettingsvermogen.
    Nog even een paar kilometertjes en rustig aan.
  7. Marinus:
    10 maart 2019
    Dat zal wel een mooie Spaanse scène geweest zijn :) es una cultura diferencia